حسام الدین شفیعیان

حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان
حسام الدین شفیعیان

حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان

جایزه ادبی فانوس /مصاحبه/الهه امامی/

بنام خداوند بخشنده و مهربان

((جایزه ادبی فانوس))

((مصاحبه))

 

1-لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کی شروع به داستانویسی کردید.

من الهه امامی متولد 1367 از اصفهان هستم.من علاقه ی فراوان به خواندن رمان و داستان های کوتاه دارم ولی نوشتن داستان را از یک سال پیش شروع کردم

2-از چه طریقی فراخوان جایزه ادبی فانوس  را فهمیدید –به عنوان اولین دوره تبلیغات این جایزه ادبی را در چه سطحی دیدید.

من از طریق سایت فراخوان این خبر را فهمیدم چون قبلا با استفاده از آدرس ایمیلم در خبرنامه این سایت عضو شده بودم و بعد از دریافت ایمیل حاوی این فراخوان تصمیم گرفتم در جایزه ادبی فانوس شرکت کنم-به نظر من سطح تبلیغات این جایزه ادبی خوب بود

3-اطلاع رسانی و روابط عمومی جایزه ادبی فانوس را چگونه ارزیابی میکنید.

 

اطلاع رسانی هم خیلی خوب بود .البته من بعد از دریافت ایمیل مبنی بر اینکه داستان من در این جایزه ادبی برگزیده شده است، وارد وبلاگ جایزه ادبی فانوس شدم و از بقیه اطلاعات و مطالب باخبر شدم

4-اگر خودتان بخواهید داستانتان را به عنوان یک داور برسی کنید فکر میکنید نفر چندم را به خودتان اختصاص میدهید.

به نظر من ارزش هر داستانی در داوری، در مقایسه با داستان های دیگر مشخص می شود. من متاسفانه همه ی داستان های برگزیده را نخواندم ولی فکر می کنم جز ده نفر اول خودم را می بینم. البته به نظر من داستان نفر اول یعنی خانم شیلا آریانا قابل مقایسه با داستان های دیگر نبود و به حق به عنوان اولین نفر انتخاب شده بودند و من وقتی داستان ایشون را خواندم داستان خودم را در مقایسه با این داستان ضعیف دیدم و دوست دارم بهشون تبریک بگم.

 

5-چقد کتاب میخوانید منظورم کتاب داستان و رمان ست و فکر میکنید که خواندن کتاب در نوشتن چه تاثیری میتواند داشته باشد.

من علاقه ی فراوانی به خواندن همه نوع کتابی دارم به خصوص خواندن رمان.البته همیشه خواندن رمان های خارجی را ترجیح میدهم.به همین دلیل در همه ی زمان ها حتی زمانی که فرجه ی امتحاناتم بود رمان و داستان میخواندم و فکر می کنم خواندن رمان باعث خلاقیت ذهن می شود.در رمان های مختلف، خواننده با سبک های مختلف نوشتن آشنا میشه و میتونه خودش تصمیم بگیره که چه سبکی را بیشتر دوست داره.به نظر من کسی که رمان و داستان نخونه هرگز نمیتونه داستان بنویسه

6-برایتان جایزه مهم ست یا برگزیده شدن و یا شرکت در یک جایزه ادبی داستان.

شرکت در یک جایزه ادبی برام مهمه .ولی برگزیده شدن برام مهمتره.به نظر من برگزیده شدن و یا جایزه گرفتن به آدم انگیزه بیشتری برای ادامه میده.

7-سطح رضایت خودتان را از اولین دوره جایزه ادبی فانوس بیان کنید.

به طور یقین همه ی کسانی که داستانشون در جایزه ادبی فانوس انتخاب شده،احساس رضایت می کنند منم جز همین افرادم پس منم از اولین دوره این جایزه ادبی رضایت دارم

8-فکر میکنید دوره ی بعدی جایزه ی ادبی فانوس چه زمانی باشه البته اگر درست حدس بزنید در دوره بعد جایزه ای به شما تعلق میگیرد.

من فکر می کنم دومین دوره در زمستان یعنی ماه دی 91 باشه

بعد از تمام شدن دوره اول

شهریور 91

مهر91

آبان91

آذر91

دی91

بهمن91

 

9-نظر خود را درباره داستانک-داستان کوتاه و رمان بفرمایید اینکه فکر میکنید کدام پر مخاطب ترست.

من خودم علاقه زیادی به داستانک ندارم چون داستانک بیشتر مواقع شبیه یه قطعه ادبی کوتاهه ولی هم به رمان علاقه دارم و هم به داستان کوتاه.فکر می کنم در میان عامه مردم هم رمان پرمخاطب تر باشه چون مرسوم تره.البته مزیت  داستان کوتاه اینه که وقت کمتری از خواننده میگیره و کل داستان تو چند صفحه فهمیده میشه

10-نظرتون درباره نام جایزه ادبی ما چیه به نظر شما فانوس چجور حسی رو در شما ایجاد میکنه؟

به نظر من اسم بسیار زیباییه.چون فانوس بیشتر در قدیم برای روشنایی مورد استفاده قرار می گرفته من را یاد گذشته هایی که مادربزرگم برام تعریف می کرد میندازه .یاد یه روشنایی در میان تاریکی که خیلی قشنگه و یه آرامش خاصی در وجودمان ایجاد میکنه.یه روشنایی که متحرکه و باعث میشه اون را هرجای تاریکی که دوست داری ببری و اونجا را روشن کنی

11-شما به عنوان یک نویسنده  داستان  وقتی قلم بر کاغذ میگذارید شروع میکنید به داستان نوشتن یا قبل از نوشتن تصمیم به پرداخت سوژه و طرح و آستانه و پایانه و... داستانتان میکنید.

من معمولا قبل از اینکه شروع به نوشتن کنم همه ی چیزی را که میخوام در داستان بنویسم در ذهنم می آورم البته در ابتدا سریع کل داستان را مینویسم ولی بعد از تمام شدنش باز تغییراتی در نوشته هام ایجاد می کنم ولی شخصیت اصلی داستان برام از هر بخش داستان مهمتره و روی سوژه اصلی بیشتر از همه تمرکز می کنم.

12-و به عنوان سوال آخر نظری-پیشنهادی و انتقادی اگر دارید برای بهتر برگزار شدن دوره بعدی ذکر نمایید.

به نظر من در بخش جانبی، نفر چندم شدن مشخص نشده بود اگر در این بخش هم رتبه بندی ها مشخص بشه بهتره.از همه ی شما تشکر می کنم و امیدوارم همچنان در برگزار کردن دوره های بعدی مصمم و موفق باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد