حسام الدین شفیعیان

حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان
حسام الدین شفیعیان

حسام الدین شفیعیان

وبلاگ رسمی و شخصی حسام الدین شفیعیان

مصاحبه فانوس-نجمه بانشی

به نام خدا

1-نجمه بانشی-  متولد 1365 شیراز- سابقه داستان نویسی یکسال

2-نقش رقابت سالم در موفقیت و پیشرفت به هیچ عنوان قابل انکار نیست و قطعا تاثیر بسزایی در تشویق کردن داستان نویسان به خصوص نویسندگان جوان و تازه کار و معرفی ایشان به جامعه ی ادبی دارد. اما علاقمندی به نوشتن امری کاملا شخصی است و کسی که ذوق نوشتن در وجودش باشد هرگز دست از این کار برنخواهد داشت چرا که این امر در خلوت ترین خلوت های شخصی و در صمیمانه ترین حالات رخ می دهد نه به شوق دریافت جایزه های ادبی و کسب شهرت که به شوق نوشتن.

3-انسان در حضور دیگران و جامعه به شناخت صحیح و کاملی از خویش می رسد. یک نویسنده برای آنکه توانایی خوب نوشتن و نوشته ی خوب را در خود ایجاد کند نیازمند شناخت و درک صحیح آثارش است و برای دستیابی به این مهم حضور در محافل ادبی تاثیر زیادی دارد. البته در کارگاه های داستان نویسی مطالب مفیدی آموزش داده می شود که اگر همگام با مطالعه ی مفید باشد به داستان نویس کمک میکند تا علاوه بر ارتقا سطح علمی خود از تجربیات  دیگران نیز بهره بگیرد.

4-تفاوت این سه قالب شبیه به تفاوت میان سه رنگ مختلف است که هر کدام در جایگاه خود زیباست و به همان نسبت مخاطبان خاص خود را دارد که بر اساس سلیقه وقت و حوصله یکی از این سه قالب را انتخاب می کنند. در جامعه ی امروز متاسفانه زمان برای مطالعه کردن کمتر شده است اما خوشبختانه قالب های کوتاه ادبی در زمان محدودی قابل مطالعه است. البته داستان کوتاه پتانسیل این را دارد که هم اختصار داستانک را داشته باشد و هم لذت بازی های ذهنی رمان را.

5- 1-میدانی وسیع اما دشوار و پر مانع برای تاخت و تاز داستان نویسان.

   2-چراغ راه آنان که باید.

   3-نیروی محرکه ی شروعی امیدوارانه و قدرتمند.

   4-بخشندگانی که لذت بردن از هنر را با دیگران سهیم میشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد